::: Membilang Hari :::


Alhamdulillah..sedar tak sedar dah sampai ke penghujung April. Cepat sangat masa berlalu. Berakhirnya bulan ini bermakna berakhir jualah perkhidmatanku sebagai wartawan penyiaran dan penolong penerbit Isu Akidah di TV Alhiijrah. Hmm..sedih juga nak tinggalkan TV Alhijrah setelah setahun menjadi salah seorang perintis di sini. Susah senang bersama ditempuhi. Apa-apa pun TV Alhijrah banyak mengajar aku menjadi seorang yang matang, berfikiran kreatf serta cekal dalam menempuhi cabaran.



 Tidak dinafikan, bekerja di sebuah stesen televisyen yang baru seperti TV Alhijrah melatih aku untuk lebih 'independant' dan multitasking. Masih aku ingat, ada satu masa akulah pengacara, akulah penulis skrip, akulah editor dan akulah penerbit untuk menyiapkan sesuatu program. Namun begitu, ia satu pengalaman dan pembelajaran yang sukar aku perolehi di tempat lain....
Penat...usah dipersoalkan. Alah bisa tegal biasa. Mula-mula memang penat, tetapi lama kelamaan penat terbayar dengan kepuasan apabila melihat program aku bersiaran dengan baik, alhamdulillah...Insyaallah post yang akan dtg, aku akan postkan asam garam kerja di bidang media penyiaran.

0 comments:

Post a Comment