::: Syukur PadaMu :::





23hb Disember 2009

Hari ini seperti biasa, ana akan ke ofis bagi menyelesaikan tugasan yg diamanahkan oleh Ustaz Radhi..Penubuhan Persatuan Mahasiswa FKP..agak mencabar juga tugasan yg diamanahkan ini..tp alhamdulillah dengan bantuan daripada Ustaz dan pensyarah yg lain, ringan sedikit bahu ini menggalas tanggungjawab yg diberikan..

Petang itu hati ana terdetik untuk menatap laptop kesayangan dan tergerak juga untuk membuka laman web yg bisa membuatkan ana gembira @ sebaliknya...itulah ewadi...my result...sedang berkira2 utk melayarinya atau tidak, dapat mesej dr sahabat ana, sudin..mesejnya berbunyi, "salam..nta dah tgk result?..cmne?..mesti 4 lg kan?...ana ok je mcm dulu juga..alhamdulillah..cuba la tengok nta punya.." ditemani dengan keredhaan atas apa jua yg bakal ana perolehi, ana gagahkan juga untuk buka ewadi..."Alhamdulillah"..kalimat pertama yg keluar dri bibirku seraya sujud syukur mengiringinya..."Terima kasih Ya Allah atas kurniaanMu...Mudah-mudahan nikmatMu ini akan menjadikan diri ku hamba yg bersyukur..."

Alhamdulillah, ana berjaya mengekalkan apa yg telah ana perolehi pada semester lalu..ana tidak pernah menjangka ana mampu utk perolehinya sekali lagi...tetapi, ana yakin bahawa kejayaan pasti akan hadir dengan usaha yg gigih diiringi hubungan yg utuh antara kita dan Pencipta semesta Alam...kini, ana mampu buktikan..kita semua mampu melakukannya...

Ibu, terimalah hadiah kejayaanku ini...daku bersyukur kerana mampu menggembirakanmu...Abah, walaupun dikau tiada di sisiku, daku sentiasa mendoakanmu dan ku tahu betapa gembiranya dikau dengan kejayaanku ini...semoga kita dapat bertemu di sana nanti...kepada para pensyarah, terima kasih atas segala ilmumu..mudah2n daku dapat mengamalkan ilmumu ini dgn baik..kpd sahabat setiaku, terima kasih kerana tidak pernah jemu mendoakan kejayaanku..(^_^)...kpd shbt2 sume, thnkz a lot...ana uhibbukum fillah...teruskan usaha dalam mencari keredhaan Allah...bittaufiq wannajah..wallahu a'alam..

7 comments:

Art Nordin said...

kisah kita sememangnya berbeza~ apapun saya tahu kita tak belajar kos yang sama.. masing2 ada susah dan senangnya.. saya tak boleh bandingkan result saya dan awak..

Saya redha~

Ibnu Zaini said...

it's okay..i believe u can do better next time..don't give up..innallah ma'ana..(^_~)

srikandi_islamiyyah said...

mabruk alaik...!!! mabruk dapat kekalkn prestasi..ana naik turun...pape pun redha je..

Ibnu Zaini said...

syukran ya ukhti..alhamdulillah, bersyukur sgt atas nikmatNya..enti mcm ne? mudah2n kita diberikan yg terbaik..=)

srikandi_islamiyyah said...

ana...??alhamdulillah...pape pun result yg kite dpt kite kena redha kn.. tp result ana tak sebaik enta.. kdg2 cm give up pun ade..

hambaNYA said...

congratulaion!
keep it up...dont ever give up!
ajaja fighting...

Ibnu Zaini said...

Thankz my frenz..I really appreciate it.hope we can find our key to success in our life..don't give up and keep on moving..remeber, Innallaha ma'ana..(^_^)

Post a Comment