::: Teguhkan Iltizammu :::




Assalammualaikum dan salam sejahtera buat kalian..lama sangat ana xupdate blog.maafkan ana kerana sudah lama x update disebabkan tanggungjawab yang semakin menggunung di bahu ini..Alhamdulillah, hari ini ana berkesempatan untuk mengadap laptop kesayangan ini.


13hb Januari 2010

Alhamdulillah, hari itu ana bersama dengan sahabat seperjuangan Grup Penjejak Muda Tamadun Dunia (GPTD) - Umawi telah bertemu dengan koordinator program kami yang juga Setiausaha Agung ABIM Negeri Sembilan, Abg Kamarul Ariffin. Alhamdulillah, sepanjang pertemuan kami beliau telah berkongsi pengalaman serta buah fikiran dalam melakukan kajian tamadun di negara luar. Antara destinasi yang telah dijejaki diantaranya ialah Pulau Krismas, Pulau Cocos di Australia serta Mekah bagi kajian perkampungan melayu di sana. Pertemuan selama hampir 3 jam memberikan input yang cukup berguna kepada kami dalam melaksanakan kajian Tamadun Warisan Umar Abdul Aziz.

Sebaik sahaja kami ingin pulang, kami singgah di Pustaka Media Al-Azhar dan dengan keizinan Allah kami bertemu Pengarang Kamus Miftah yang cukup popular, Ustaz Khairi. Beliau cukup peramah dan sepanjang pertemuan kami, hanya bahasa arab menjadi bahasa utama kami..(^_^)..kami dipelawa untuk ke rumah beliau dan kami bersetuju. Ana cukup gembira dengan keluarga Ustaz Khairi. Anak-anak beliau sudah mula menghafaz Al-Quran sedari umur 3 tahun lagi. Selepas solat Maghrib, kami berbual berkenaan dengan pengalaman dan beliau menawarkan kami ruang perniagaan bersama Al-Azhar Media..Alhamdulillah, hanya itu kalimah yg mampu ana lafazkan..

Insyaallah, kerjasama dengan Al-Azhar Media diharapkan berjaya dan dapat membantu kajian Tamadun Umawi kami..kami berharap dapat menghasilkan buku berkenaan Tamadun Umawi sekembalinya kami pulang dari Syria nanti..Insyaallah..wallahu a'alam.

0 comments:

Post a Comment