::: Ku Kembali :::



Salam kasih sayang diucapkan kepada semua pengunjung blog mujtahid islam. Apa khabar anda semua? Ana harapkan agar anda semua sihat dan ceria-ceria selalu..hmm..kenapa ana highlightkan tajuk kali ini dengan tajuk ku kembali?? sbnarnya dah lama ana xupdate blog ni disebabkan kesibukan harian yang memaksa ana untuk berehat seketika...alhamdulillah, hari ini ana telah kembali dan berkesempatan untuk menceritakan serba sedikit apa yang telah berlaku sepanjang beberapa minggu yang lalu.


20hb Januari 2010




Alhamdulillah, pada hari itu ana telah menemubual Dato' Naib Canselor USIM, Prof. Dato' Muhammad Muda di konti Radio USIM. Untuk pengetahuan sahabat-sahabat, ini adalah kali kedua ana menemubual Dato'. Kali pertama ketika beliau masih menjawat jawatan Timbalan Naib Canselor Akademik dan Penyelidikan USIM. Gementar?? ada sikit, tapi bila mengingatkan personaliti Dato' yang sentiasa ceria dan ramah itu membuatkan ana yakin untuk menjalankan tugas sebagai DJ dengan baik. Sebaik sahaja Dato' tiba di konti Radio, ana bersama rakan setugas memulakan bicara. Alhamdulillah, sepanjang temubual eksklusif kami bersama Dato' VC, banyak input yang ana perolehi. Pelbagai pendekatan serta agenda perubahan dikongsikan bersama pendengar-pendengar USIM. Antaranya ialah Key Result Area yang mana ianya menekankan kejayaan hasil serta produk di bidang yang tertentu. Selain itu juga, Dato' VC menggalakkan para mahasiswa USIM supaya memupuk pemikiran yang matang. Ini kerana dengan pemikiran yang matang, ia akan menghasilkan tindakan serta pelaksanaan yang berkesan. Jadi, mahasiswa perlu berubah dan berusaha untuk berganding bahu dalam memajukan universiti.

Temubual eksklusif kami berakhir selepas 30 minit ke udara. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Terima kasih diucapkan kepada Yang Berbahagia Prof. Dato' Muhammad Muda, Naib Canselor USIM. Tidak dilupakan kepada para pendengar Radio USIM yang setia. Mudah-mudahan segala amalan kita diredhaiNya. Wallahu A'alam.


0 comments:

Post a Comment